Groep 5/6

Ook in groep 5/6 krijgen de leerlingen de ruimte om hun talenten te ontwikkelen.

Muzikaal talent:
in groep 5, maar ook 6 en 7 krijgen de leerlingen de mogelijkheid te kiezen uit een  instrument. Het is altijd weer bijzonder om te zien en te horen wat ze na 20 weken kunnen spelen en zingen, tijdens het afsluitende concert.

Talent voor creativiteit, presenteren, organiseren:

door rekenen, taal, beeldende vorming en muziek te betrekken bij een onderwerp van geschiedenis, komen we tegemoet aan de behoefte van leerlingen om de leerstof op hun eigen manier te verwerken.

Talent voor sport:
In groep 5 krijgen de leerlingen voor het eerst schaatsles op de ijsbaan van de Scheg. Ze krijgen les van schaatsdocenten. Daarnaast zijn er een sportdagen voor de leerlingen van de bovenbouw. Daar beleven de leerlingen vooral veel plezier aan het samen sporten.